Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Napi útmutató a tudatos élethez / május 1-15.

2008.04.28

  MÁJUS 1
  
  A Föld a mi anyánk
  
  
  A Föld az anyánk, s ezért a legjobb tanítónk. Ha odafigyelünk rá, megtanulhatunk tőle mindent, amire szükségünk van - azt, hogyan éljünk a fizikai síkon. A Föld mindennap, minden pillanatban bemutatja nekünk természetes ritmusait és körforgásait: az élet összes természeti törvényét.
  
  
  *
  
  Tudatában vagyok
  az élet ritmusának
  önmagamban és mindenütt
  a körülöttem lévő világban.

  MÁJUS 2
  
  Élj a Föld ritmusai szerint
  
  
  A mai modern életformával járó feszültségek távol tartanak bennünket a Föld természetes ciklusaitól és ritmusaitól. Ébresztőórára kelünk fel és a tizenegyórás híradó után fekszünk le. Életrendünk annak alapján áll össze, hogy mit hiszünk helyes életrendnek, és nem a természetes ritmus szerint. Mindazonáltal, a Föld részét alkotjuk mi is. Fontos, hogy tisztában legyünk ezzel, hogy elfogadjuk és tiszteletben tartsuk a Föld ritmusait, és azok szerint éljünk.
  
  
  *
  
  Része vagyok a Földnek,
  és a Föld az én részem.

  MÁJUS 3
  
  A Föld ritmusai hatnak rám
  
  
  Nem vagyunk gépek, ezért képtelenek vagyunk ugyanazt az eredményt felmutatni nap mint nap. Szellemi emocionális állapotunk különbözik a napos nyári, és a borús téli napokon. Mindennap apró változások tömkelege ér bennünket. Ha képesek vagyunk elismerni és elfogadni ezeket a különbségeket, jobban elmerülhetünk az élet folyójában.
  
  
  *
  
  Figyelem,
  miként hat rám
  a Föld állapota.

  MÁJUS 4
  
  Legyünk kinn a szabadban
  
  
  Ahhoz, hogy minél közelebbi kapcsolatban lehessünk a Földdel, nagyon fontos, hogy mindennap, akár csak néhány percre is, legyünk kinn a szabadban. Csak ezzel a mindennapos közvetlen kapcsolattal vehetjük észre azokat az apró, finom változásokat, amelyek az évszakok során történnek. Persze, ha városban élünk, ez egy kicsit nehezebb, ám bárki kisétálhat az utcára, felnézhet az égre, és érezheti a levegőt és a napot.
  
  
  *
  
  Mindennap
  kinn vagyok a szabadban és
  kapcsolatot teremtek a Földdel és
  önmagammal.

  MÁJUS 5
  
  Keress magadnak egy helyet, amely csak a tied
  
  
  Valahol kinn a természetben keress egy helyet, ahol szeretsz elidőzni és amely segít neked abban, hogy kapcsolatban légy a Földdel. Olyat válassz magadnak, ahová egyszerű elmenned. Ha városban laksz, és nem jutsz ki könnyen a szabadba, találj egy olyan területet, ahonnan legalább láthatod az eget és érezheted a napsütést. Amilyen gyakran csak teheted, ha lehet, mindennap tölts el valamennyi időt a te helyeden. Fedezd fel, ismerd meg. Keress ott magadnak egy kényelmes helyet, ahol pihenhetsz és meditálhatsz. Képzeleted segítségével hangolódj ennek a helynek a szellemére. Kérdezd meg, van-e közölnivalója a számodra. Kérj valamit, amit szeretnél megkapni - nyugalmat, gondoskodást, gyógyulást vagy személyes erőt.
  
  
  *
  
  Szeretek
  elidőzni
  az én helyemen a Földön.

  MÁJUS 6
  
  Keress egy erőt adó tárgyat
  
  
  Menj ki a szabadba és keress egy szép helyet, ahol kényelmesen leülhetsz egy rövid meditációra. Lélegezz mélyeket, lazítsd el a tested és az elméd és hagyd, hogy tudatod mélyre ereszkedjen benned, ahol csend van. Kérd meg belső intuitív énedet, hogy vezessen el az erőt adó tárgyadhoz. Ezután kelj fel és lazán sétálj egyet. Közben nézz körül és figyelj meg mindent, amit a földön és a környezetedben látsz. Emelj fel olyan tárgyakat, amelyek úgy érzed, vonzanak. Egyszer csak megtalálod köztük azt, amelyet jelentőségteljesnek és erőteljesnek fogsz érezni. Ez lehet bármi - kavics, madártoll, tengeri kagyló vagy fenyőtoboz.
  
  Ülj le és fogd a kezedbe az erőt adó tárgyat. Kérdezd meg tőle, mi a jelentése vagy jelentősége számodra. Ezután vidd haza és tedd egy meghatározott helyre, lehetőleg oda, ahol mindennap láthatod.
  
  
  *
  
  Erőt adó tárgyam
  emlékeztet arra, amire
  gondolnom kell.

  MÁJUS 7
  
  Figyeld meg a lakóhelyed
  
  
  Érdekes megfigyelni, miként viszonyul az a földrajzi hely, ahol élünk, ahhoz a folyamathoz, amely során maszkulin és feminin polaritásunkat egyensúlyba hozzuk. A csendes, nyugodt természetes környezet erősíteni látszik lényünk feminin oldalát. Az élettel teli, mozgalmas környezet a férfi energiánkat stimulálja. A melegebb hőmérséklet segít ellazulnunk és megnyílnunk a befogadó, feminin energiák előtt. A hidegebb éghajlat fizikai erőbevetést igényel, kemény munkára és nagyobb összpontosításra késztet, ami maszkulin oldalunkat erősíti.
  
  Így New York, például, sok szempontból a férfi energia tökéletes kifejezője, míg Hawaii egy roppant erős feminin környezetet képvisel. A földrajzi helyek többsége azonban e két szélsőséges pont közötti fokozatok széles skáláját tartalmazza.
  
  
  *
  
  Megfigyelem,
  milyen hatással van környezetem
  a fejlődésemre.

  MÁJUS 8
  
  Szemléld tudatosan a környezeted
  
  
  Gondolkozz el azon, lakóhelyed földrajzi elhelyezkedése miként befolyásolja az életed - mind külső, mind belső szinten. Vajon segíti vagy hátráltatja fejlődésedet? Hogy mi a jó neked, az sok személyes tényezőtől függ - az eddigi élettapasztalataidtól, mostani élethelyzetedtől, céljaidtól, és attól is, személyiséged mely tulajdonságait kell éppen fejlesztened és erősítened. Amikor már tudatában vagy annak, hogyan hat személyes fejlődési folyamatodra a lakhelyed földrajzi elhelyezkedése, lépéseket tudsz tenni a nagyobb egyensúly megteremtése érdekében.
  
  
  *
  
  Miként segíti
  fizikai környezetem a fejlődésemet?
  És miként hátráltatja azt?

  MÁJUS 9
  
  Lépések az egyensúly megteremtéséhez
  
  
  Ha városban élsz, talán szükséged van arra, hogy mindennap elmenj sétálni egy parkba, a hétvégéket vidéken töltsd és/vagy rendszeres időközönként elutazz nyugodtabb, pihentető környezetbe. Ha vidéken élsz, lehet, hogy ösztönzően hatna rád, ha alkalmanként beruccannál a városba. Ha ülő életmódot és zömmel szellemi tevékenységet folytatsz, rendszeresen el kellene utaznod olyan környezetbe, amely fizikai kihívást jelent, és ahol lehetőséged van arra, hogy rendezd a gondolataidat. Ilyen például a síelés vagy a folyami tutajozás. Talán fontolóra kellene venned mostani lakhelyed megváltoztatását, és hogy költözz-e olyan helyre, amely jobban segíti életutad mostani szakaszát.
  
  
  *
  
  Pozitív változást
  és egyensúlyt teremtek
  fizikai környezetemben.

  MÁJUS 10
  
  Mi is az állatvilághoz tartozunk
  
  
  Emberi lények vagyunk, s mint ilyenek, hajlamosak arra, hogy azonosnak tekintsük önmagunkat szellemi erőnkkel, racionális intelligenciánkkal, amelyek megkülönböztetnek bennünket az állatoktól. Mégis, fizikai értelemben az állatvilághoz tartozunk. Megtagadjuk állati énünket, ám ez elválaszt bennünket a környezetünktől és megakadályoz abban, hogy jó érzéssel és természetesen tudjunk élni testünkben. Fontos, hogy újra felfedezzük lényünk állati oldalát. Szellemünk attól még semmivel sem lesz alacsonyabbrendű, ha az azt tápláló fizikai testünknek megadjuk a kellő tiszteletet.
  
  
  
  *
  
  Becsülöm
  és tisztelem
  állati oldalamat.

  MÁJUS 11
  
  Az állatoktól sokat tanulhatunk
  
  
  Rengeteget tanulhatunk állat testvéreinktől. Ha kapcsolatot teremtünk háziállatainkkal, vagy figyeljük és tanulmányozzuk a vadon élő állatokat, sok olyasmit tanulhatunk meg önmagunkról, amit az idők során elfelejtettünk. Az állatokat mély kapcsolat fűzi elemi lényükhöz. Testükkel szabadon és természetesen fejezik ki magukat. Ösztönösen követik az élet ritmusait. Segíthetnek nekünk kényelmesen és természetesen élni ezen a Földön.
  
  
  *
  
  Az állatokat figyelve
  sokat tudhatok meg
  önmagamról.

  MÁJUS 12
  
  Fedezd fel az erőt adó állatodat
  
  
  Képzeld el, hogy éppen keresztülhaladsz egy erdőn vagy egy dzsungelen. Sok állatot látsz magad körül és érzed a jelenlétüket. Egyszer csak találkozol egy állattal, amelynek különleges jelentősége van számodra. Kérdezd meg tőle, milyen üzenete van a számodra, és fogadd azt nyitottan. Ez az állat szólhat hozzád szavakkal, de beszélhet veled telepátia útján is. Lehet, hogy tetteivel közli veled, amit mondani szeretne. Bízd magad arra, amit ösztönösen érzel, s ennek megfelelően viselkedj vele.
  
  Ez az állat egyfajta erőt és bölcsességet képvisel. Fogadd el az ő rendkívüli ajándékát. Ő a te barátod és szövetségesed. Számíthatsz rá, valahányszor energiára van szükséged.
  
  
  *
  
  Az én erőt adó állatom
  rendkívüli erőt
  ad nekem.

  MÁJUS 13
  
  Kincsként őrizd a tested
  
  
  A mai világban hajlamosak vagyunk arra, hogy elhanyagoljuk testünket. Magától értetődőnek vesszük, hogy van, működik, s eszünkbe sem jut, hogy cserben hagyhat bennünket. Pedig fontos, hogy megtanuljuk becsülni a testünket és elismeréssel fogadni mindazt, amit értünk tesz.
  
  Mindennap légy együtt a testeddel úgy, ahogy a legjobban esik. Nem arról van szó, hogy olyasmire kényszerítsd a tested, amiről azt hiszed, jó neki. Engedd meg a testednek, hogy azt csinálja, amit élvez, amit szórakoztatónak és üdítőnek érez, és amitől elégedettség tölti el. Menj ki a szabadba, sétálj, lélegezz mélyeket, táncolj, ússz, pihenj, hallgass szép zenéket, masszíroztasd meg magad, egyél valami finom, tápláló ételt. Engedd meg a testednek, hogy jól érezze magát!
  
  
  *
  
  Mindennap
  csinálok valamit,
  ami jólesik a testemnek.

  MÁJUS 14
  
  Találd meg saját ritmusodat
  
  
  Testünknek alapvető szükségletei vannak: az alvás, a táplálkozás, a mozgás, a friss levegő. Fontos, hogy rendszeresen kielégítsük ezeket.
  
  Mélyebben alszunk, ha minden este azonos időben fekszünk le és ugyanakkor ébredünk minden reggel. Jó közérzetünket fokozza, ha rendszeresen táplálkozunk és sportolunk. Fedezzük fel és tartsuk tiszteletben természetes fizikai ritmusainkat.
  
  
  *
  
  Tiszteletben tartom
  a testemet és
  odafigyelek a ritmusaira.

  MÁJUS 15
  
  Napi szokások
  
  
  Kezdd el érzékelni és megérteni tested fizikai igényeit. Figyeld meg, melyik időpont a legjobb számodra a felkelésre és a lefekvésre. Mikor kell enned ahhoz, hogy a legtöbb energiához juss? Mikor esik legjobban a mozgás?
  
  Fontos, hogy beállítsd a számodra legkedvezőbb ritmust, amelyet mindennap követhetsz. Ha úgy találod, képtelen vagy betartani ugyanazt a ritmust, valószínűleg még nem találtad meg az igazit. Keresd tovább a napi ritmusod, amíg meg nem találod azt, amelyik számodra a legkedvezőbb.
  
  
  *
  
  Mindennap
  úgy ébredek, eszem, sportolok és alszom,
  ahogy jólesik és
  amitől úgy érzem, feltöltődöm energiával.